Η ίδια σκηνή επαναλαμβάνεται κάθε χρόνο τον Δεκαπενταύγουστο στην Τήνο στην οποία πιστεύουν ότι θα ακούσει τον πόνο τους και θα τους συντρέξει.
Ορισμένοι από μας τους αντιμετωπίζουμε αφ’ υψηλού. Δεν είμαστε στην θέση τους και δεν μπορούμε να αντιληφθούμε ποια δύναμη τους οδηγεί να ανεβαίνουν γονατιστοί το κλιμακοστάσιο επειδή «προσμένουν κάποιο θαύμα». Και εννοείται η υπερβάλλουσα αλαζονεία μας, μας οδηγεί να ταυτίσουμε την δική τους πίστη, και την απελπισία με όσους αντιδρούν με τις νέες ταυτότητες με το χάραγμα του Σατανά, όπως αντέδρασαν με το εμβόλιο.
Μπορεί πολλοί απ’ αυτούς να ταυτίζονται. Όμως εμείς οι υπόλοιποι πρέπει να διακρίνουμε την ανάγκη του πιστού με την παράνοια. Άλλο πίστη, άλλο παράνοια. Η εκκλησία οφείλει να προσδιορίσει τα όρια. Δόξα τω Θεώ η ορθόδοξη παράδοση διαθέτει άφθονα πνευματικά εργαλεία για να το καταφέρει.
Τις ημέρες μας πολλοί σπεύδουν να ανανεώσουν τις ταυτότητές τους του παλαιού τύπου για να γλιτώσουν από το χάραγμα. Είναι οι ίδιοι που την δεκαετία του 90 αντιδρούσαν στις νέες ταυτότητες που σήμερα είναι παλιές επειδή δεν ανέγραφαν το θρήσκευμα.
Τώρα υπερασπίζονται τις ταυτότητες που τότε εμάχοντο. Πώς αλλιώς μπορεί κανείς να ορίσει την παράνοια. Συνωστισμός στα Αστυνομικά Τμήματα αντί για τις εκκλησίες.
Τα δύο πρόσωπα της πίστης είναι διακριτά. Από τη μια το τραγικό της, ο απελπισμένος που απευθύνεται στη θεϊκή δύναμη προσδοκώντας να τον συνδράμει εκεί που η ανθρώπινη δύναμη έχει αποτύχει. Αυτό δεν μπορείς παρά να το σεβασθείς. Από την άλλη το κωμικό της αυτό που νομίζει ότι ο κόσμος έχει συνωμοτήσει για να παρακολουθεί την κάθε κίνησή του. Από τη μια η ταπεινότητα του πιστού που αναγνωρίζει μια δύναμη που ξεπερνάει τη δική του. Εξ άλλου και ο Αϊνστάϊν δεχόταν ότι η πίστη και θρησκεία είναι αποτέλεσμα της ανθρώπινης αδυναμίας και φόβου αν θέλετε για να στηρίξει σε κάτι το ανώτερο θείον έστω και μεταφυσικό.
Από την άλλη ο ναρκισισμός του παρανοϊκού που νομίζει ότι όλος ο κόσμος ασχολείται με τον μικρόκοσμό του.
Προφανώς οι άνθρωποι που συνωστίζονται στα αστυνομικά τμήματα πριν τεθεί σε ισχύ ο νόμος περί εκδόσεως νέων ταυτοτήτων από 1.9.2023 παρασύρονται από συνωμοσιολόγους και κοινωνικά δίκτυα ισχυριζόμενοι ότι το τσιπάκι που είναι ενσωματωμένο στις νέες ταυτότητες δίνει τη δυνατότητα γεωεντοπισμού, δηλαδή όποιος έχει την νέα ταυτότητα θα εντοπίζεται από τον «μεγάλο αδελφό», και κατ’ επέκταση το κράτος ενισχύεται στον έλεγχο των πολιτών.
Παρόμοια κατάσταση, για δήθεν «τσιπάρισμα» των πολιτών μέσω των εμβολιασμών, οι οποίοι, κατά γενική ομολογία σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, από στατιστικές και έρευνες είχαν επιτυχία, με εγκόσμια από όλη την υφήλιο για την χώρα μας που είχε το μεγαλύτερο ποσοστό θανάτων σε ανεμβολίαστους ηλικιωμένους στην Ευρώπη.
Η κυβέρνηση απαντά ότι στις νέες ταυτότητες δεν περιέχεται κάτι το αντιχριστιανικό και δαιμονισμένο. Λαμβανομένου υπόψη ότι αντίστοιχα τσιπάκια υπάρχουν για λόγους ασφαλείας στα διαβατήρια, πιστωτικές και χρεωστικές κάρτες, ενώ παράλληλα οι κρατικές υπηρεσίες εντοπίζουν τον κάθε πολίτη που χρησιμοποιεί κινητό τηλέφωνο.
Η κυβέρνηση, κατά την άποψή μας, οφείλει να προχωρήσει σε καμπάνια πληροφόρησης των πολιτών με στόχο να κοπούν οι ουρές ντροπής.
Να υποχρεωθούν όσοι ανανεώσουν τώρα τις παλιές ταυτότητες να αποκτήσουν εντός του 2024 και τις νέες ταυτότητες με το ηλεκτρονικό τσιπ, γυρίζοντας την πλάτη στους διάφορους ψεκασμένους και οπισθοδρομικούς.
* Ο κ. Ιωάννης Σκουτέρης είναι Δικηγόρος, τέως αντιδήμαρχος Χολαργού