Το μεγαλύτερο εντός πόλης τούνελ στην Αττική Οδό
ΞΕΚΙΝΟΥΝ ΟΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ

Το μεγαλύτερο εντός πόλης τούνελ στην Αττική Οδό

Άμεσα θα ξεκινήσουν οι διαδικασίες για την επέκταση της Αττικής Οδού, καθώς αυτή αποτελεί πλέον επιτακτική ανάγκη για να ανακουφιστεί το λεκανοπέδιο.

Ο
ρισμένες από τις βασικότερες επεκτάσεις που έχουν ήδη αποφασιστεί, περιλαμβάνουν την επέκταση προς τη Λεωφόρο Κύμης, η οποία αναμένεται να βελτιώσει σημαντικά την κυκλοφορία στην Αθήνα.

Η επέκταση θα περιλαμβάνει μια μεγάλη σήραγγα, που θα είναι η μεγαλύτερη εντός πόλης στην Ελλάδα και θα εκτείνεται σε συνολικό μήκος 3,5 χλμ, από τα οποία τα 2,5 χλμ. θα αποτελούν τη σήραγγα, ενώ το υπόλοιπο τμήμα θα είναι επέκταση της Αττικής Οδού.

Επιπλέον, η νέα έξοδος προς την Εθνική Οδό στον κόμβο της Καλυφτάκη θα βελτιώσει σημαντικά την κυκλοφορία στην περιοχή. Η δημοπράτηση του έργου αναμένεται σύντομα και η ολοκλήρωση του έργου αναμένεται έως το 2027.

Η επέκταση της λεωφόρου Κύμης θα ξεκινήσει από τον ομώνυμο κόμβο της Αττικής Οδού και θα τελειώσει, μετά από περίπου 3,8 χιλιόμετρα, στον κόμβο Καλυφτάκη της εθνικής οδού στην Κάτω Κηφισιά. Αυτό θα δημιουργήσει μια εναλλακτική διαδρομή και θα βοηθήσει στη μείωση της κίνησης στην πολυσύχναστη Αττική Οδό, ειδικά στον κόμβο της Μεταμόρφωσης.

Το έργο θα περιλαμβάνει μια υπόγεια σήραγγα μήκους 1,25 χιλιομέτρων και μια σήραγγα με τη μέθοδο cut and cover μήκους 1,15 χιλιομέτρων. Το τελευταίο τμήμα της διαδρομής (1 χιλιόμετρο) θα είναι επίπεδη οδοποιία και θα περιλαμβάνει έναν ανισόπεδο κόμβο στο υπάρχον βιομηχανικό πάρκο στην περιοχή της Λυκόβρυσης.

Δυτική Περιφερειακή Υμηττού – Λ.Βουλιαγμένης

Ιδιαίτερα σημαντικό έργο θα είναι η ανάπτυξη της αστικής σήραγγας Ηλιούπολης, μήκους περίπου 3 χλμ. με τρεις λωρίδες ανά ρεύμα κυκλοφορίας. Αυτό το έργο θα συνδέσει το σημείο στο στρατόπεδο «Σακκέτα» με τη Λεωφ. Βουλιαγμένης, δημιουργώντας έναν νέο αυτοκινητόδρομο. Αναμένεται να βελτιώσει σημαντικά το οδικό δίκτυο και τις μετακινήσεις στην περιοχή, καθώς η διάνοιξη της σήραγγας θα μειώσει τον χρόνο -από τη Λεωφ. Κατεχάκη στη Λεωφ. Βουλιαγμένης- από 30 λεπτά σε περίπου 10 λεπτά. Το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί σε σχετικά σύντομο χρονικό διάστημα.

Λαύριο και Ραφήνα

Υπάρχουν προτάσεις για έργα υποδομής στην Αττική, αξίας άνω των 200 εκατ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ, που κατατίθενται από ιδιώτες εταιρείες. Μεταξύ αυτών, περιλαμβάνεται η συνέχιση του αυτοκινητοδρόμου προς το λιμάνι της Ραφήνας -με παράκαμψη της Λ. Μαραθώνος- και η διαπλάτυνση του υφιστάμενου δρόμου από το Μαρκόπουλο έως το λιμάνι του Λαυρίου.

Τα παραπάνω είναι κάποια από τα βασικότερα έργα που αναμένουν με αγωνία οι κάτοικοι της Αθήνας, αφού παράλληλα θα γίνουν αρκετά έργα βελτίωσης των υποδομών.

Πολιτική βούληση να υπάρξει μετά τις εκλογές και να πέσουν οι τελικές υπογραφές για να ξεκινήσουν άμεσα τα έργα, ώστε σε τέσσερα χρόνια να απολαύσουμε τα οφέλη τους.