Το εμβληματικό συγκρότημα από το 2016 βρίσκεται στην ιδιοκτησία επενδυτικής κοινοπραξίας η οποία είχε πλειοδοτήσει στον σχετικό διαγωνισμό.
H επενδυτική κοινοπραξία, με τη συμμετοχή ισχυρών αραβικών κεφαλαίων, από το Αμπού Ντάμπι, το Ντουμπάι, το Κουβέιτ και άλλα εμιράτα υπό την εταιρεία συμφερόντων της αραβικής AGC Equity Partners, αλλά και του Τούρκου Φερίτ Σαχένκ της Dogus Group, κατέβαλε το ποσό των 393,1 εκατ. ευρώ, αποκτώντας τότε ποσοστό 88,5% των μετοχών της Αστήρ Παλλάς Βουλιαγμένης ΑΞΕ.
Σημειώνεται πως ο κ. Προκοπίου πρόσφατα απέκτησε συμμετοχή και στο project του Ελληνικού που υλοποιεί η Lamda Development.
Ο γνωστός εφοπλιστής επενδύει 120 εκατ. ευρώ, όπως ανακοινώθηκε το Σεπτέμβριο, ενώ η συνολική επένδυσή του στο Ελληνικό θα φτάσει στα 500 εκατ. ευρώ.
Συγκεκριμένα η στρατηγική συνεργασία περιλαμβάνει δύο σκέλη: τη συμφωνία για την απόκτηση ποσοστού αξίας 25 εκατ. ευρώ της LAMDA Development σε εταιρεία συμφερόντων της οικογένειας του κ. Προκοπίου, αλλά και σε ένα ευρύτερο πλαίσιο το πλάνο για αναπτύξεις συνολικά 86.000 τ.μ. ως προς τη δομήσιμη επιφάνεια εντός της έκτασης του πρώην αεροδρομίου.
Με βάση τον σχεδιασμό, στην πλευρά Προκοπίου θα περάσουν τέσσερα οικοδομικά τετράγωνα στην περιοχή κοντά στο IRC και στο Γκολφ της Γλυφάδας.
Γιώργος Προκοπίου: Ο «βασιλιάς του real estate»
Τον αποκαλούν «βασιλιά» του real estate επειδή έχει επενδύσει σε ακίνητα ανά τον κόσμο, ο αριθμός των οποίων φέρεται να ανέρχεται σε 2.500.
Ο λόγος για τον εφοπλιστή Γιώργο Προκοπίου, ο οποίος μάλιστα κατέληξε σε συμφωνία για την απόκτηση ποσοστού άνω του 30% του Αστέρα Βουλιαγμένης.
Στο ευρύτερο κοινό έγινε γνωστός με την αγορά των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά. Οι τρεις εταιρείες του ομίλου οι Dynagas, Dynacom και Sea Traders, διαχειρίζονται έναν μικτό στόλο από 135 πλοία.
Ο Γιώργος Προκοπίου γεννήθηκε στις 8 Ιουνίου 1946, στην Αθήνα. Και οι δύο γονείς του ήταν πρόσφυγες, ο πατέρας του από τη Σμύρνη και η μητέρα του από την Οδησσό.
Ο Προκοπίου αγόρασε το πρώτο του πλοίο το 1971, ένα δεξαμενόπλοιο με τίτλο Πενσυλβάνια. Ίδρυσε τις εταιρείες Dynacom Tankers, Sea Traders και Dynagas. Τον Ιούνιο του 2014, η Dynacom Tankers είχε 54 πλοία, η Sea Traders είχε 29 πλοία και η Dynagas είχε 10 πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου, συμπεριλαμβανομένων τεσσάρων νέων κτιρίων.
Τον Μάρτιο του 2015 η περιουσία του έφτανε τα 2 δισεκατομμύρια δολάρια και οι εταιρείες του κατείχαν 89 πλοία σύμφωνα με το Bloomberg. Το 2016, το ναυτιλιακό περιοδικό Lloyd’s List, τον κατέταξε 12ο στο κατάλογο των 100 ατόμων με τη μεγαλύτερη επιρροή παγκοσμίως στη ναυτιλιακή βιομηχανία. Ο Προκοπίου συμπεριλήφθη στον κατάλογο το 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019, 2020, 2021, 2022 και 2023. Έχει διατελέσει μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών. Το 2021 περιήλθαν στην ιδιοκτησία του τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά.
Το ναυπηγικό πρόγραμμα του Γιώργου Προκοπίου που είναι σε εξέλιξη αυτή την περίοδο, περιλαμβάνει πάνω από 70 πλοία συμπεριλαμβανομένων των πολύ μεγάλων πλοίων μεταφοράς αργού πετρελαίου-VLCC, suezmaxes μεγάλης εμβέλειας, δεξαμενόπλοια μεταφοράς προϊόντων μεγάλης εμβέλειας και πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου μαζί με ένα βιβλίο παραγγελιών για χύδην φορτηγά που φτάνει τώρα τα 30 κομμάτια.
Όταν βραβεύεται συνηθίζει να λέει: «Το βραβείο αυτό είναι αφιερωμένο στη Γλυφάδα, εκεί όπου γεννήθηκα και μεγάλωσα. Εκεί ερωτεύτηκα τη θάλασσα και έμαθα ότι η θάλασσα ενώνει ηπείρους, πολιτισμούς και τους ανθρώπους. Δυστυχώς δεν έχει γίνει κατανοητό ότι ο μόνος τρόπος για να έχουμε ευημερία και να λύνουμε τα θέματα που μας απασχολούν είναι η συνεργασία και ο δημιουργικός και καλόπιστος διάλογος. Η ελληνόκτητη ναυτιλία, το μεγάλο διπλωματικό εργαλείο του ελληνισμού έχει τη δυνατότητα να εξομαλύνει επιθετικές συμπεριφορές» για να προσθέσει: «Μετά από 74 χρόνια που ασχολούμαι με τη ναυτιλία μπορώ να πω ότι έκανα το χόμπι μου. Και έχω μετανιώσει για όσα δεν έχω κάνει, και όχι για ότι έχω κάνει. Ελπίζω και προσεύχομαι ο Θεός να μου δώσει χρόνια ώστε να μπορέσω να κάνω πραγματικότητα όσα ονειρεύομαι. Θέλω να πω ένα μεγάλο ευχαριστώ στη σύζυγό μου Αλεξάνδρα και στις τέσσερις κόρες κόρες μου Ελίζα, Ιωάννα, Μαρίνα και Μαρί-Έλενα που αγάπησαν τον δρόμο που ακολούθησα και σήμερα ακολουθούν παράλληλη πορεία».
Αρχές Δεκεμβρίου 2023 τιμήθηκε από τα Lloyd’s Awards ως «Η Ελληνική Προσωπικότητα της Χρονιάς». Ο Γιώργος Προκοπίου ανέφερε εκείνη τη βραδιά: «Η Ελλάδα μία μικρή χώρα χωρίς σημαντικές εξαγωγές και εισαγωγές χωρίς ναυπηγική βιομηχανία είναι υπ’ αριθμόν πρώτη δύναμη στην παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία. Είχα την ψευδαίσθηση ότι οι εποχές των αντιπαραθέσεων είχαν περάσει και ότι βρισκόμασταν στην εποχή των συνεργασιών. Έκανα λάθος. Ζω με το όνειρο ότι κάποια μέρα θα γίνει κτήμα όλων ότι η συνεργασία, ο διάλογος και ο συμβιβασμός είναι οι καλύτεροι τρόποι για ένα καλύτερο κόσμο».
«Οι ελπίδες των Ελληνικών Ναυπηγείων για μία επιτέλους αναζωογόνηση της ναυπηγικής βιομηχανίας και της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης στηρίζεται στους ώμους του Γιώργου Προκοπίου» σχολίασε ο Νάιτζελ Λόρι διοργανωτής των βραβείων για να προσθέσει: «Έγινε ο πρώτος νικητής που ψηφίζεται δύο φορές ως η Ελληνική Προσωπικότητα της Χρονιάς».
Τον Ιούλιο του 2023 στη Σχολή Ναυτικών Δοκίμων ο Γιώργος Προκοπίου τιμήθηκε με το βραβείο Ευκράντη που διοργανώνουν τα Ναυτικά Χρονιά, για τη συνολική προσφορά του στη ναυτιλία. Τον είχε προλογίσει ο παιδικός του φίλος, Θανάσης Μαρτίνος: «Με τον Γιώργο μας συνδέει φιλία άνω των 50 ετών. Είμαστε φίλοι με την οικογένειά του από τη γειτονιά μας, την παραλία της Γλυφάδας. Η μεγάλη αγάπη του Γιώργου εκτός από την οικογένειά του είναι η θάλασσα. Μικρός ήταν ιστιοπλόος και αυτοδύτης. Σήμερα είναι πρόεδρος του μεγαλύτερου και εμβληματικότερου ναυταθλητικού συλλόγου της Ελλάδας, του Ναυτικού Ομίλου Ελλάδας. Πολιτικός μηχανικός με δραστηριότητα σε ανέγερση οικοδομών, πολύ γρήγορα στράφηκε επαγγελματικά στη ναυτιλία. Με έφεση σε τεχνικά θέματα. Είναι και πρακτικά μηχανικός. Θυμάμαι χαρακτηριστικά στο πρώτο του πλοίο, το “Pola”, ένα παλιό φορτηγό 10.000 τόνων, είχε βουτήξει ως δύτης κάπου στη Δυτική Αφρική για να επισκευάσει, αυτοσχέδια, μια ζημιά στην προπέλα του πλοίου. Αυτό το πλοίο, το “Pola”, με τις διαδοχικές τεχνικές και άλλες περιπέτειες ήταν η διατριβή του Γιώργου στην εμπορική ναυτιλία».
Και ο Θανάσης Μαρτίνος συνέχισε τη διήγησή του, κάνοντας το ψυχογράφημα του παιδικού του φίλου: «Ο Γιώργος, αν και από εύπορη οικογένεια, έμαθε από μικρός τη ναυτιλία στα δύσκολα και όχι στα εύκολα. Iσως γι’ αυτό λένε ότι η γυναίκα που σε παιδεύει, εν προκειμένω η θάλασσα, είναι εκείνη που αγαπάς περισσότερο. Οι μεγαλύτερες αγάπες του είναι η σύζυγός του Αλεξάνδρα, οι κόρες και τα εγγόνια του. Αποτελούν την προτεραιότητα στη ζωή του», και συνέχισε απαριθμώντας τα επιτεύγματα του Γιώργου Προκοπίου: «Για τον Γιώργο η ναυτιλία είναι πάθος, δεν είναι μόνο επάγγελμα. Είναι πρωτοπόρος και οραματιστής, κατέχοντας τον δεύτερο μεγαλύτερο ελληνικό στόλο με πλοία LNG. Δικό του το πρώτο παγοθραυστικό LNG, παγκοσμίως, που διέσχισε και μετέφερε φορτία μέσω του Βόρειου Θαλάσσιου Περάσματος, North Sea Route. Δύο υγραεριοφόρα του είναι ναυλωμένα στη γερμανική κυβέρνηση και συμβάλλουν σήμερα στην ενεργειακή αυτάρκεια της χώρας».