Παρουσίαση βιβλίου «Από τους Αλβανούς στους Αρβανίτες»
«ΧΡΥΣΗ ΤΟΜΗ» ΚΕΡΑΤΕΑΣ

Παρουσίαση βιβλίου «Από τους Αλβανούς στους Αρβανίτες»

Η «ΧΡΥΣΗ ΤΟΜΗ» Κερατέας, σας προσκαλεί την Κυριακή 14 Απριλίου, και ώρα 19.00 στην αίθουσα εκδηλώσεων του Συνδέσμου (Λ. Αθηνών – Σουνίου 55, κεντρική πλατεία Κερατέας), για την παρουσίαση του βιβλίου του Ελευθέριου Π. Αλεξάκη «Από τους Αλβανούς στους Αρβανίτες – Η μεταμόρφωση μιας εθνοτικής ομάδας», από τις εκδόσεις Ηρόδοτος.

Το βιβλίο θα παρουσιάσουν οι: Νίκος Παντελίδης (καθηγητής γλωσσολογίας στο τμήμα φιλολογίας ΕΚΠΑ), Έλενα Μπότση (Διδάκτωρ κοινωνιογλωσσολογίας) στο πανεπιστήμιο της Γερμανίας Konstaz.

Ο Ελευθέριος Αλεξάκης κατάγεται από τη Λακωνία. Σπούδασε Ιστορία και Αρχαιολογία στο Πανεπιστήμιο Αθηνών (1962-1967) και Εθνολογία και Κοινωνική Ανθρωπολογία στο Universite Libre de Bruxelles. Βασικά του έργα: Τα παιδιά της σιωπής. Οικογένεια, συγγένεια και γάμος στους Αρβανίτες της ΝΑ. Αττικής – Λαυρεωτικής (1850-1940). Οικογένεια, συγγένεια και γάμος στη νεότερη Ελλάδα. Λαύρειο Αττικής. Η εθνοϊστορία και η εθνοκοινωνιολογία μιας βιομηχανικής πόλης.

Το βιβλίο αναφέρεται στην εθνοτική καταγωγή ή σύνθεση των Αρβανιτών όπου οι θεωρίες είναι αντιφατικές, για παράδειγμα είναι Έλληνες που έμαθαν τα αλβανικά, είναι Αλβανοί που έμαθαν τα ελληνικά. Είναι δίγλωσσοι Ηπειρώτες, όπως ανέφερε ο Στράβων στη Γεωγραφία του. Ούτε το ένα ούτε το άλλο είναι απόλυτα σωστά· οι Αρβανίτες προέρχονται από μια διαδικασία που άρχισε πολύ ενωρίς, οπωσδήποτε κατά την εθνογένεση των Αλβανών με πρόσμειξη πρωτοφρυγικών/πρωτοελληνικών στοιχείων και ολοκληρώθηκε σε ελληνικές περιοχές (Βόρεια Ήπειρο και κυρίως Ελλάδα). Έλληνες λόγιοι συχνά αρβανίτικης καταγωγής και άλλοι ερασιτέχνες μελετητές επιχείρησαν να συσχετίσουν ένα λεξιλόγιο, δηλαδή ισογλώσσους, της ελληνικής με την αλβανική, που βέβαια υπάρχουν. Παρά το ότι οι ετυμολογίες συχνά είναι λαϊκής προέλευσης ή ετυμολογικές ακροβασίες, εντούτοις ασυναίσθητα προχώρησαν στον εντοπισμό και πραγματικών ισογλώσσων που περιορισμένα βέβαια έχουν κάποια ισχύ. Δεν είναι όμως πελασγικής προέλευσης, όπως διατείνονται, αλλά πρωτοφρυγικής/πρωτοελληνικής.

Η είσοδος είναι ελεύθερη.